Čtyřnápravový služební vůz s poštovním oddílem, určený k služebním výkonům a přepravě poštovním zásilek v rychlíkovém provozu. Vůz je rozdělen na služební, zavazadlový a poštovní oddíl. Poštovní část se dělí na výpravnu uzávěrů a výpravnu závěrů. Vstupní dveře jsou do služební části vozu. V případě potřeby je možno spojit obě část a využívat celek pro jeden účel pomocí otevřením posuvných dělících dveří. Vůz je vybaven vedením pro vlakový rozhlas a telefon.Vůz nevyhovoval předpisům RIC, ale režim 51 dostal pod podmínkou, že elektrické topení nebude používáno na tratích, kde se užívá jiné napětí než 3000 V.
Povolená provozní rychlost je 120 km/h. ČSD v roce 1961 odebrali 35 ks (DFa 8015-8049), v roce 1967 došlo k přeznačení na 51 54 91-18. Po odebrání RIC 50 54 91-18. V roce 1983 došlo k přeznačení na D Post.
Služební vůz s poštovním oddílem DFa Plzeň IV. epocha
Vyřazeno
Měřítko |
H0 |
Epocha |
IV. |
Art. Nr. |
97210015 |
EAN |
8595692806419 |
Čtyřnápravový služební vůz s poštovním oddílem, určený k služebním výkonům a přepravě poštovním zásilek v rychlíkovém provozu. Vůz je rozdělen na služební, zavazadlový a poštovní oddíl. Poštovní část se dělí na výpravnu uzávěrů a výpravnu závěrů. Vstupní dveře jsou do služební části vozu. V případě potřeby je možno spojit obě část a využívat celek pro jeden účel pomocí otevřením posuvných dělících dveří. Vůz je vybaven vedením pro vlakový rozhlas a telefon.Vůz nevyhovoval předpisům RIC, ale režim 51 dostal pod podmínkou, že elektrické topení nebude používáno na tratích, kde se užívá jiné napětí než 3000 V.
Povolená provozní rychlost je 120 km/h. ČSD v roce 1961 odebrali 35 ks (DFa 8015-8049), v roce 1967 došlo k přeznačení na 51 54 91-18. Po odebrání RIC 50 54 91-18. V roce 1983 došlo k přeznačení na D Post.